(MILIEU)STRAFRECHT SANCTIERECHT VTH OMGEVING
Kalypso+#2+_+170+x+170+cm+_+Acrylic+paint+and+emulsion+on+canvas+_+2017+_+Sasja+Hagens.jpg

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN ADVOCATUUR

Voor de uitvoering van overeenkomsten van opdracht en dienstverlening advocatuur gelden de volgende algemene voorwaarden:

1. SANTBRINK ADVOCAAT & MEDIATION, SANTBRINK ADVOCAAT en SANTBRINK MEDIATION zijn handelsnamen van mr. J.J. (Hans) van Santbrink. Uw opdracht, en alle eventuele vervolgopdrachten, wordt, tenzij anders vermeld, aangenomen door of namens mr. J.J. van Santbrink. Mr. J.J. van Santbrink is al eenmanszaak ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nr. 63795604.

2. De aansprakelijkheid van de advocaat voor schade als gevolg van beroepsfouten is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar wordt uitgekeerd (inclusief eigen risico van de advocaat). Over de hoogte van het verzekerd bedrag is op aanvraag informatie beschikbaar.

3. mr. J.J. van Santbrink is bij de Nederlandse Orde Van Advocaten geregistreerd in het rechtsgebiedenregister in de rechtsgebieden strafrecht en omgevingsrecht.

4. Bent u niet tevreden bent over de kwaliteit van de dienstverlening of over de hoogte van een declaratie, of over wat dan ook, dan wordt het erg op prijs gesteld als u dat zo spoedig mogelijk laat weten aan uw advocaat. Samen met u zal dan naar een goede oplossing worden gezocht.

Voor het geval het overleg met uw advocaat geen goede uitkomst heeft, is er een klachten- en geschillenregeling advocatuur (zie www.geschillencommissie.nl onder ´advocatuur´ of www.advocatenorde.nl). Die procedure begint altijd met een gesprek met onze klachtenfunctionaris. Vraag in voorkomend geval om de gegevens van de klachtenfunctionaris.

5. Klachten over optreden van uw advocaat in strijd met de gedragsregels kunt u voorleggen aan de lokale deken van de Nederlandse Orde van advocaten (zie ook www.advocatenorde.nl). Er is een wekelijks dekenspreekuur op de Rechtbank Rotterdam. Graag vooraf overleg met uw advocaat (niet verplicht).

6. Voor personen, bedrijven en instellingen geldt het in de opdrachtbevestiging genoemde uurtarief of vaste prijs (fixed fee). Genoemd uurtarief of vaste prijs is exclusief omzetbelasting en kosten van derden (deurwaarder, rechtbank, e.d.).

7. Als u als persoon daarvoor in aanmerking komt, kan uw advocaat voor u financiering van de rechtsbijstand aanvragen bij de Raad voor Rechtsbijstand. Aan u wordt dan een eigen bijdrage in de kosten van rechtsbijstand opgelegd door de Raad voor Rechtsbijstand. Uw advocaat is verplicht deze eigen bijdrage bij u in rekening te brengen. Bij niet tijdige betaling van de eigen bijdrage moet uw advocaat de Raad voor Rechtsbijstand informeren. De Raad voor Rechtsbijstand zal dan het gehele bedrag van de financiering bij cliënt terugvorderen. Als u van uw vrijheid bent ontnomen, zal de rechtbank een Last tot Toevoeging geven en zal uw advocaat, tenzij er andere afspraken worden gemaakt, op basis van financiering door de Raad voor Rechtsbijstand rechtsbijstand verlenen. Zie voor de voorwaarden van gefinancierde rechtsbijstand www.rechtsbijstand.nl.

8. Het kantoor neemt uitsluitend bancaire betalingen aan, dus geen contant geld. Hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk.

9. Bij niet tijdige betaling van facturen kunnen de werkzaamheden zonder bericht vooraf worden opgeschort, terwijl de betaling ervan verschuldigd blijft. De kosten van evt. incasso en wettelijke rente worden bij de cliënt in rekening gebracht.

10. Het kantoor neemt geen derdengelden aan. Hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk. Er is dan ook geen stichting derdengelden verbonden aan het kantoor.

11. In verband met de uitvoering van de opdracht en administratieve verplichtingen worden persoons- en zaakgegevens van cliënten en wederpartijen verwerkt en opgeslagen in de beveiligde database van het kantoor. Na beëindiging van de zaak worden persoons- en zaakgegevens opgeslagen als digitaal archiefbestand in de beveiligde database van het kantoor, in verband met administratieve verplichtingen voor de duur van maximaal ongeveer vijf jaar. Daarna worden enkele gegevens en een enkel bestand nog bewaard om op enig moment zo nodig te kunnen nagaan wie door het kantoor is bijgestaan en in wat voor zaak.

12. Als u vragen of opmerkingen heeft over deze voorwaarden laat u dat dan zo spoedig mogelijk weten aan mr. J.J. van Santbrink.

ALGEMENE VOORWAARDEN MEDIATION

Op aanvraag